HOPSPOTS SPELLEN

Mix’n’Match

Mix’n’match is een geheugenspel dat geluid combineert met beelden en beweging wanneer je paren in het spel vindt. Je kunt een van de voorgeprogrammeerde games spelen of je eigen game maken. Je kunt bijvoorbeeld het voorgeprogrammeerde spel spelen, waarbij je de namen van dieren aan hun geluiden moet koppelen door op de fysieke spots te stappen en naar het geluid ervan te luisteren. Naarmate het spel vordert, is het belangrijk het geluid van de verschillende spots te onthouden zodat alle paren overeenkomen. Wanneer je met de opname- en camerafunctie op de iPad je eigen spel in Mix’n’Match maakt, kan dit worden ingezet voor alle schoolvakken en op alle schoolniveaus – een snelle en gemakkelijke manier om gericht onderwijs te creëren met beweging. Mix’n’Match kan gespeeld worden in het Nederlands, Engels, Deens, Duits en Frans.

The Chase

The Chase is een beweegspel, waar je hart letterlijk sneller van gaat kloppen. Het spel wordt gespeeld met twee teams die elk de personages Grace en Ralf moeten vangen die op de spots verschijnen met groen of rood licht. Je vangt het licht op verschillende manieren. Er zijn maar liefst dertig niveaus. In de eerste niveaus vang je het licht door op de knipperende spots te stappen. Naarmate je een hoger niveau bereikt, moet je op de spots springen, zitten of met je handen erop drukken om punten te scoren. The Chase is een energieke en populaire hersenkraker, motiveert om te bewegen en is geschikt voor alle leeftijden.

Sequence

Sequence is een cognitief trainingsspel waarbij de spelers de volgorde van de spots moeten onthouden. Het spel kan alleen of in teams worden gespeeld. De eerste speler stapt op een spot en de volgende speler stapt op dezelfde spot en voegt een nieuwe toe. Speler 3 stapt op de twee toegevoegde spots en voegt nog een nieuwe spot toe enzovoort. Voor elke ronde wordt een nieuwe spot toegevoegd terwijl de spelers de volgorde moeten onthouden. Het gaat maar liefst tot twintig spots! Als een speler een verkeerde stap maakt, begint het spel opnieuw.

Code a Spot

Code a Spot is een open platform waarmee kinderen en leerkrachten het licht en geluid van de spots kunnen programmeren met behulp van de iPad. Op de iPad kun je het licht en geluid kiezen voor alle twaalf verschillende Hopspots-spots, of je kunt de opnamefunctie in de iPad gebruiken om je eigen geluiden voor de game op te nemen. Code a Spot biedt eindeloze mogelijkheden, je bepaalt zelf hoeveel spots je wilt gebruiken en waarvoor. Het kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor het maken van eigen interactieve verhalen die worden gecombineerd met beweging. Ook kan de volgorde van de planeten in ons zonnestelsel of de volgorde van de maanden van het jaar worden geoefend.

Flow Dance

Flow Dance is ontworpen door Deense scholieren in een innovatiewedstrijd over het ontwikkelen van een nieuw spel voor Hopspots. Flow Dance is een spel dat dans en muziek combineert. Door op de verschillende spots te springen, kunnen de leerlingen hun eigen muziek maken binnen de genres: Pop, Latin, Jazz en muziek uit het Midden-Oosten. De ritmes worden opgenomen en daarna gebruikt om een ​​dans mee te choreograferen.

The Island

The Island is een interactief verhaal en spel van de Deense auteur Boris Hansen. Het combineert actief spelen en verhalen vertellen met een inleiding tot klassieke sociale wetenschappen over bijvoorbeeld democratie, gelijkheid en misdaadbestrijding. In dit spel is de groep gestrand op een onbewoond eiland, waar ze een reeks vraagstukken moeten oplossen om te overleven. The Island is een spel voor kinderen van groep 8 tot en met de middelbare school. Het spel wordt deels gespeeld op de iPad, waar de kinderen het verhaal lezen en luisteren, en deels op de Hopspots, die wordt gebruikt voor fysieke samenwerkingsoefeningen zoals het vangen van vis of het verkennen van het eiland.

Hopspots Handleiding

U kunt de Hopspots-handleiding hier downloaden. Er staat onder andere in beschreven wat Hopspots is, hoe het werkt en welke richtlijnen er zijn voor het gebruik.